Sunday 13 July 2014

Kad kahwin merupakan salah satu medium untuk menjemput tetamu hadir ke majlis perkahwinan. Di sini juga, anda boleh meminta pihak kami designkan kad kahwin anda mengikut citarasa anda.

Pihak kami ada menyediakan pelbagai jenis dan saiz kad. Antara saiz kad yang terdapat di sini ialah 4x6, poskad, lipat 1 dan lipat 2. Saiz yang seterusnya ialah 4x8, poskad, lipat 1, dan lipat 2. Saiz kad kahwin yang terakhir ialah 6x6. Saiz 6x6 ini dikenali sebagai bentuk kad hari raya.

Terdapat 2 jenis kad iaitu Simili (140gsm) dan Art Card (260gsm). Untuk kad kahwin jenis Simili sesuai digunakan untuk kad kahwin Readymade sahaja. Ini kerana kertasnya 2 kali tebal kertas A4 dan permukaan untuk kad jenis simili ini tidak licin dan tidak sekeras kad standart.

Bagi jenis kad yang seterusnya ialah Art Kad (260gsm). Jenis Art Kad hanya sesuai di gunakan untuk kad kahwin jenis custom sahaja. Art Kad sesuai di gunakan kad kahwin custom kerana permukaan kertas yang licin dan sesuai digunakan untuk cetakan berwarna. Ketebalan Art Kad juga standart dan sesuai digunakan untuk kad kahwin.

Contoh jenis kad kahwin poskad (“4x6”) dan poskad  (“4x8”).
kad kahwin poskad

Contoh jenis kad kahwin (Lipat 1)
kad kahwin lipat 1



Contoh jenis kad kahwin (Lipat 2)
kad kahwin lipat 2

Contoh jenis kad kahwin (“6x6”)
kad kahwin bentuk kad raya


Kad Kahwin Online juga turut menyediakan pelbagai jenis design kad kahwin yang menarik. Antara jenis kad yang popular dan menjadi perhatian ramai pasangan ialah kad kahwin 4x8 poskad dan juga kad 4x8 lipat 1.

Ada sesetengah pasangan mencari kad kahwin dengan  kos yang rendah dan mengikut kemampuan pasangan masing-masing. Kad Kahwin Online ada menawarkan beberapa jenis kad kahwin budget yang sesuai dengan kemampuan pasangan.

Antara kad kahwin budget untuk pasangan yang ingin membuat majlis perkahwinan di sebelah pihak sahaja, kami mencadangkan supaya pasangan memilih kad kahwin 4x6 poskad. Bagi pasangan yang ingin membuat majlis di kedua-dua belah pihak, kad yang sesuai digunakan ialah kad 4x6 lipat 1.

Untuk maklumat lanjut dan mengenai tempahan sila klik disini


2 comments:

  1. Impressive! I really like this blog.
    Thanks for Sharing this information…
    Kad kahwin Online

    ReplyDelete
  2. Good blog! You have described in a nice way.
    Thanks for sharing this information.
    kadkahwindiy

    ReplyDelete